Zaburzenia przetwarzania słuchowego występują u 2–3% dzieci w wieku szkolnym oraz 23% do nawet 75% osób w wieku starszym. Ze względu na ich wpływ na codzienne funkcjonowanie, konieczne jest opracowanie takich technik i narzędzi przesiewowych, które pozwolą szybko i skutecznie wyłonić z populacji osoby z grupy ryzyka APD. Narzędziem takim mogą być nie
tylko testy psychoakustyczne, lecz także różnego rodzaju kwestionariusze. Celem pracy było przedstawienie i omówienie kwestionariusza „Screening Checklist of Auditory Processing – SCAP” w wersji dla dzieci w wieku szkolnym i osób dorosłych.
Publikacja powstała w związku z realizacją projektu pn. „Zintegrowany system narzędzi do diagnostyki i telerehabilitacji schorzeń
narządów zmysłów (słuchu, wzroku, mowy, równowagi, smaku,
powonienia)” INNOSENSE, współfinansowanego przez Narodowe
Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu STRATEGMED.