Celem pracy jest prezentacja wyników badań uczniów poddanych terapii za pomocą metody Tomatisa realizowanej w ramach
projektu: „Uwaga! Sposób na sukces”. Oceny efektywności terapii dokonano na podstawie analizy wyników testów uwagi i lateralizacji słuchowej przeprowadzonych przed rozpoczęciem terapii oraz po jej zakończeniu.
Uzyskane wyniki wskazują na poprawę w zakresie wszystkich mierzonych funkcji: uwagi słuchowej zewnętrznej, uwagi słuchowej wewnętrznej, dyskryminacji dźwięków oraz lokalizacji dźwięków.
REFERENCJE(17)
1.
Bednarska B., Liwo H., Wasila K.: Pierwsze kroki, dźwięki, słowa. Wydawnictwo Galan, Gdańsk, 2009.
Bonilha A. G., Onofre F., Vieira M.L. i wsp.: Effects of singing classes on pulmonary function and quality of life of COPD patients. Int J Chron Obstruct Pulmon Dis, 2009; 4: 1.
Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.) Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.